Negative tilbakemeldinger

Mange bedrifter er veldig redde for negative tilbakemeldinger fra kundene sine på sosiale medier, men det er det ingen grunn til.

Misforstå meg rett, jeg sier ikke at det er noe man skal hige etter. Men, en negativ tilbakemelding er rett og slett bare en direkte ordre fra dine kunder om at noe må bli bedre! Og ingen ting er vel bedre enn det! Alle vil jo bli bedre på det de driver med.

På Social Media Days 2014 i dag hørte jeg på Toril Nag fra Lyse/Altiboks.

Toril fortalte om hvordan de jobbet med sosiale medier og de utålmodige kundene som alltid ønsker nye produkter. Ved å invitere de utålmodige kundene til å bli betatestere har man ikke bare fått en gjeng som er villige til å teste produktet men man har også fått lojale kunder som har et stekt eierskap til produktet.

Vips så har du snudd negative utålmodige kunder til å bli positive lojale kunder! Smart.

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s