Vær så snill, gjør det enkelt å kjøpe. Vær så snill.

ARK, vi må ta oss en prat.

Jeg elsker å høre på lydbok og jeg elsker at jeg kan laste ned lydboka til mobilen min slik at jeg kan høre på lydbok når og hvor jeg vil. Bilturer som vanligvis er dødskjedelige blir plutselig ikke lange nok og det er så vidt jeg merker sludd og regn når jeg går til eller fra jobben.

MEN, det irriterer meg sånn inn i granskauen at det nærmest er umulig å kjøpe en lydbok når jeg ønsker å kjøpe den.

Hvorfor i all verden kan man ikke kjøpe bok direkte fra appen? Hvorfor må jeg inn på nettleseren min på mobilen, finne frem kortet mitt og taste inn CCV-nummer på nytt igjen?

Flere ganger har jeg avbrutt en kjøpsprosess fordi dere gjør det for komplisert. Det er ikke alltid jeg har tilgang til kortet mitt (når jeg har lagt meg gidder jeg jo selvfølgelig ikke STÅ OPP igjen, bare for å hente kortet, ærlig talt) eller har lyst til å dra det frem (for eksempel på bussen).

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan kjøpe bøker direkte fra appen som man kan med en trikkebillett fra Ruter eller en togbillett fra NSB. Ikke noe gå inn et annet sted, ikke finne frem kort eller andre kompliserende faktorer. Bare et lett trykk på «kjøp»-knappen.

I 2015 MÅ dere gjøre det enkelt å kjøpe produktet deres. Ellers går man bare til noen andre som har skjønt det.

Kjære ARK, vær så snill, gjør det litt enklere for meg å kjøpe bok, så jeg slipper å stå opp etter jeg har lagt meg.

Ark App

Legg igjen en kommentar