Min helt, Petter Solberg

Den overskriften der kom helt sikkert like mye som en overraskelse på deg, som den gjorde på meg. Men, jeg hadde den gleden av å være i møte med Solberg her forleden og oppdaget at han er en i grunn en ganske fornuftig fyr. Akkurat det der med å kjøre bil veldig fort er kanskje ikke så fornuftig, men bortsett fra det, er han en fornuftig fyr.

Det som han sa, som var så fornuftig var: Skal man gjøre noe, så gjør man det ordentlig. Når en to-gange-verdensmester i to ulike grener sier dette, kan man ikke avvise det som en floskel. Petter lever virkelig for dette mantra. Alt han gjør, gjør han 100 prosent og det er jo nettopp derfor han er to-gange-verdensmester i to ulike grener og vi andre ikke er det.

Jeg er så enig med Petter. Hvis man skal gjøre noe, så må man gjøre det ordentlig. Livet er litt for kort til å slurve seg gjennom det, synes jeg.

Nå har det jo seg sånn at ikke alle kan bli verdensmestere, men vi kan alle sammen prøve å bli best i det man gjør. Derfor tenker jeg, at alt jeg gjør skal jeg gjøre ordentlig og så bra bare jeg kan.

Og ja, vi måtte ta et sånt kleint bilde.

Petter Solberg

 

Espen og Øystein er mine to kolleager

Legg igjen en kommentar